چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ |۸ صفر ۱۴۴۶ | Aug 14, 2024
ط

حوزه/ سرهنگ اکبری گفت: کنگره ملی شهدای کاشان مهمترین اتفاق فرهنگی تاریخ کاشان در سالجاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، سرهنگ کریم اکبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان، در سومین جشنواره «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» که صبح امروز در راستای کنگره ملی شهدای کاشان برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» با ایده بسیج هنرمندان شهرستان کاشان، از سال ۱۴۰۱ شروع شد تا بتوانیم تئاتری را به لحاظ فاخر بودن تمرین، آموزش و اجرا کنیم که در صحن مسجد قابل نمایش باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان، ضمن قدردانی از همکاری همه دست‌اندارکاران این جشنواره، گفت: این جشنواره برگرفته از موضوع مسجد است.

وی با بیان اینکه در سه دهه گذشته مسجد میانچال کاشان به همت فرزند آیت الله مدنی(ره)، محل حرکت فرهنگی در جهت تشویق جوانان برای حضور در مسجد بوده است، یادآور شد: جشنواره «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» از حرکت معنوی مسجدمیانچال کاشان از سه دهه پیش پایه گذاری شده است.

سرهنگ اکبری، با گرامی داشت ۳۰ مرداد سالروز جهانی مسجد، با بیان اینکه در این روز رژیم غاصب صهیونیستی هتک حرمت به مسجدالاقصی داشت، خاطرنشان کرد: امیدواریم برگزاری این جشنوار در سالروز مسجد، علاوه بر محکومیت ددمنشانه اسرائیل غاصب یک کار فاخر را به جامعه عرضه نماید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان، از کنگره ملی شهدای کاشان به عنوان مهمترین اتفاق فرهنگی تاریخ کاشان در سالجاری نام برد و اظهار کرد: از اینکه محتوای جشنواره «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» ایثار و شهادت است، قدرانی می‌کنیم.

سرهنگ اکبری، خروجی جشنواره «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» کاشان را اکران ۴ نمایش فاخر و ارزشمند در سطح شهر عنوان کرد و گفت: امیدواریم خروجی امسال این جشنواره بهتر از سال گذشته باشد.

وی با بیان اینکه سوژه‌های بسیار جالب و ارزشمندی در حوزه ایثار و شهادت در کاشان داریم، ابراز کرد: در مسجد و مدرسه آقا بزرگ کاشان شهید بزرگواری به عنوان ملاعلی نراقی از نوادگان ملااحمد و ملامهدی نراقی که از شهدای دوران مبارزات مشروطه بودند و در سال ۱۳۳۱ به شهادت رسیدند، مدفون هستند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha